24 nov

Idag har hittills varit en tung dag för benen. Tidig start med Breakfast Bible Study halv åtta (självklart vaknade jag typ tio över sju och var tvungen att duscha... tid!!). Hängde kvar ett tag efteråt men började tillslut att promenera längs med Regent's Street. Mitt mål var att nå Themsen, vilket teoretiskt sett bara borde vara att gå rakt nedåt i samma riktning som Regent's Street. Så det var vad jag försökte göra. När jag kommit till St James Park började jag dock avvika något västerut, helt oavsiktligt, och eftersom att jag inte hade någon karta och inte visste exakt vart jag skulle gå så tog det lite längre tid än tänkt. Efter att ha fortsatt att gå vad jag trodde var rakt mot Themsen (i verkligheten kraftigt sydväst) så nådde jag tillslut... Knightsbridge?! Dvs Harrods.  Harrods ligger ungefär snett sydvästerut från Picadilly Circus (som ligger norr om St James Park). Jag hade alltså gått i en halvcirkel från St James Park till Knightsbridge (som jag nådde söderifrån). Duktigt! Utan att ha märkt det hade jag alltså bytt till motsatt färdriktning än vad jag hade tänkt mig.

Kommentarer
Postat av: IvveG

Men så länge man vet var man är så... Det blev en najs promenad kan jag tänka mig!

2009-11-26 @ 00:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0