20 augusti

Språkarerik har äntligen hittat sin överman när det gäller språk. Det tycks nämligen finnas en punkt då man kan bli trött av språk - eller att språken gör en trött. När jag var på den spanska gudstjänsten, så hade jag samma dag såklart pratat engelska, men också skrivit mejl på ryska, och såklart också använt modersmålet svenska. På kvällen var jag sjukt trött av alla språk, vilket resulterade i att min engelska dekaderade.

Likadant är det när jag försöker prata engelska när jag är trött och inte har värmt upp. Detta resulterar oftast i att jag mest försöker hänga med i de andras konversationer medan jag bidar min tid för att prata - i alla fall om det är på morgonen. Är det efter jobbet och jag är trött så kan det till och med vara svårt bara att hänga med i vad de säger, vilket ibland resulterar i att jag nästan kopplar bort helt. Dock går det bättre för varje dag, så jag har goda förhoppningar om att jag kommer utveckla min engelska under det kommande året!;)

Andra kul nyheter är att jag idag fick mina första brev till min adress, hela tre stycken! Det dåliga var att ett av dem var till någon som i efternamn heter Engberk.


Kommentarer
Postat av: Sanna

hahaha! Det kanske blir ditt nya smeknamn?

Förstår att språket är jobbigt, jag kommer nog ha ännu jobbigare med Franskan, dock så tänker jag inte prata ryska så! Såg Inglorious Basterds igår, som är på franska, engelsk och tyska... behövde knappt någon text vilket är roligt :D

2009-08-23 @ 16:29:21
URL: http://sannagoesparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0